אודות

הפורום הבין-אוניברסיטאי למחקר ביו-רפואי בישראל הוקם בשנת 2001 ופועל למען שימור ושיפור הפעילות המחקרית-רפואית בישראל ומתמקד בעריכת ניסויים בבעלי חיים. מתוך תפיסה כי ניסויים בבע"ח נערכים למען בני האדם ולטובת שיפור איכות החיים והבריאות של כולנו. עצירה של ניסויים אלו תפגע פגיעה אנושה בהתפתחות הרפואית של מדינת ישראל וכן באיכות החיים ובריאותם של אזרחי המדינה.

הניסויים במדינת ישראל נעשים לפי חוקי המדינה ובהתאם לרגולציה המקובלת במדינות העולם המערבי המפותח. הניסויים בבעלי חיים מוסדרים בישראל על ידי חוק צער בעלי חיים (ניסויים בבעלי חיים) משנת 1994 בפיקוח המועצה לניסויים בבע"ח הממונה על ידי שר הבריאות ונמצאת תחת האחריות של משרד המדען הראשי.

עקרונות מנחים בניסויים בבעלי חיים:

  1. מטרת עריכת ניסויים בבע"ח היא שיפור איכות החיים והבריאות של כולנו, כולל בעלי החיים עצמם.
  2. כל הניסויים בארץ נערכים בהתאם לחוק הישראלי ולתקנים בינ"ל מחמירים.
  3. הגוף החי מהווה מערכת ניסוי אמינה ובטוחה ואין כיום שום מערכת שיכולה להידמות לה. במקרים שיש דרכים לחקור באמצעות כלים אחרים – הניסוי יתנהל בהם.
  4. אנו פועלים להבטיח כי מערך המחקר בארץ מתבצע ברמה ההומנית ביותר בעולם. מחקר בו החיות שרויות במצוקה, בתנאים גרועים ולא מבוקרים יניב תוצאות שערכן מפוקפק.
  5. איכות החיים של כולנו, משפחותינו וילדינו, המשתמשים, צורכים ואוכלים מדי יום חומרים שונים ללא חשש, מובטחת ביודענו כי חומרים אלו נוסו ונמצאו בטוחים לשימוש.
  6. אנו דוגלים בשקיפות מלאה ודיווח מפורט של הנעשה בתחום זה בארץ ומקדמים בברכה כל דיון ציבורי בנושא ובלבד שיוביל לחשיבה ביקורתית בונה ולא יפגע באיכות החיים ובבריאות הציבור.
  7. בין מטרות הניסויים – פיתוח תרופות חדשות, פיתוח שיטות רפואיות חדשות להצלת חיים, ריפוי מחלות ופגיעות והקלת סבל שבעבר לא ניתן היה לטפל בו ביעילות.

מחקרים שלא עומדים בתקנים המקובלים לא יוכלו להתפרסם בספרות המדעית, התקנים נקראים עצ"ה (שלושת ה R):

עידון (Refinement)

מקפידים על רווחת חיות הניסוי ומזעור סבלן על ידי תנאי אכסון נאותים, תזונה מותאמת לחיות, טיפול וטרינרי נאות ושימוש בחומרי הרדמה ואלחוש.

צמצום (Reduction)

מפחיתים, ככל האפשר, את מספר החיות בכל ניסוי.

המרה (Replacement)

משתמשים ככל האפשר, בחלופות טכנולוגיות לבעלי חיים כגון תרביות רקמה, הדמיות מחשב ובמינים נמוכים יותר בסולם האבולוציוני.

הפורום פועל במספר דרכים להסברת חשיבות הניסויים בבע"ח לצורך קידום הרפואה:

אנו מאמינים כי ישנם מסרים חשובים ועובדות שראוי כי הציבור יהיה מודע אליהם. באופן פרדוקסלי המחקר הביו-רפואי הינו קורבן של הצלחתו הרבה, כיוון שמציאת מזור לרבות מן המחלות שאיימו על חיי האדם וגרמו בעבר לסבל רב וכן הארכת תוחלת החיים נחשבים כיום למובנים מאליהם, ומובילים לעיתים להשכחת הצורך במחקר מתמיד ומתמשך לשם שמירה על הישגים לה וקידום הרפואה.

הציבור הרחב בישראל, חברי הכנסת ומקבלי החלטות אחרים, ניזונים ממערכת תעמולה שקרית המסלפת את האמת של המחקר הרפואי. כיום, אנו החוקרים, נדרשים להסביר את חשיבות עבודתנו ולהדגיש כי מטרת המחקר היא לטובת הכלל, לקידום בריאותם של בני האדם ובעלי החיים. אנו נאלצים לדחות השמצות המייחסות לחוקרים, מניעים פסולים ואכזריות לחיות הניסוי. עלינו להילחם על אפשרות קיום מחקר מדעי העומד בכל כללי האתיקה והחמלה האנושית – למען בריאות הציבור.

הצלת חיי פעוטות

פותחו שיטות ותובנות רפואיות, שהקטינו משמעותית את מקרי המוות סמוך ללידה. המחקר הביו רפואי בבע"ח מאפשר לזוגות עקרים הורות מאושרת והפחתה בלידת ילדים פגועים.

הארכת חיים

הודות לניסויים בשילוב בע"ח, יש בכל יום התקדמות משמעותית בנושא, בין השאר ע"י ניתוחי מעקף לבבי, השתלת מסתמים מלבבות חזיר, כליה ולבלב, ביצוע צנתורים ומאבק במחלות זקנה.

שיפור איכות החיים

לחולי סוכרת, CF, מחלות כליה, גלאוקומה, פסוריאזיס ומחלות רבות נוספות, הודות לפיתוח שיטות רפואיות ותרופות.

טיפולים במחלות נפש

הבנת מבנה המוח ותפקודו, הבנת מנגנונים במערכת העצבים ומתן טיפול תרופתי יעיל למחלות נפש ודיכאון.

מניעת רעב עולמי

ע"י פיתוחים תזונתיים בפקולטות חקלאיות, כמו העשרת תוצרת החלב של פרות.

מניעת מגיפות ומחלות

ע"י פיתוח חיסונים למחלות ילדות למשל שיתוק ילדים, מחלות המועברות מאדם לאדם (הפטיטיס) ומבע"ח לאדם (כלבת), ומחלות הנגרמות במלחמה ביולוגית-כימית (אנתרקס).

מכל הסיבות האלו אין לעצור את התקדמות המחקר הביו-רפואי בארץ ע"י הפסקת הניסויים בבע"ח.
עצירה או צמצום פעילות זו תפגע באופן חמור בבריאות הציבור ובאיכות החיים של כולנו

© 2018 All rights reserved​

Made with ❤ with Elementor​

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן